Business News

Roman Abramovich dismisses the allegations against HarperCollins on Putin’s book

Roman Abramovich, owner of Chelsea Football Club, has dismissed a lawsuit against HarperCollins over a book he published last year about Russian President Vladimir Putin.

Abramovich sued the publisher along with author Catherine Belton, a Reuters reporter and former Financial Times reporter, alleging that the book contained “false and defamatory” words about her. He denied allegations that Putin ordered him to take over Chelsea in 2003 and other charges.

The stability, which HarperCollins agreed to change the book, Putin’s people, and making a donation to charity, forms the bottom line of the dispute and removes the prospect of a higher court case in the London Supreme Court between billions and billions.

This comes after other lawsuits brought to the book earlier this year, including lawsuits filed by bank tycoons. Mikhail Fridman and his business partner Petr Aven, as well as claims by the Russian oil company Rosneft that were dissolved in November.

The case underscored the need for a record of international candidates because London’s Supreme Court appears to be friendly to those who bring in criminal cases.

In his statement HarperCollins stated that he was informed that the book “contained misconceptions” about Abramovich.

“HarperCollins has now revised the book to record the site accurately, as well as additional comments from spokesman Mr Abramovich,” he said, adding that the publisher had changed the text on the reasons why Abramovich had bought Chelsea Football Club.

“While the book always refuses to deny that Abramovich acted as if it were his own when buying Chelsea, this new book will have a detailed account of what Abramovich did to buy the club,” HarperCollins said.

HarperCollins has also provided philanthropic assistance in line with the book’s claims of the late Russian oligarch Boris Berezovsky and the Russian company Sibneft.

It noted that the claim that Berezovsky was the owner of the Sibneft oil refinery was corrected to make it clear that “although this was a common perception in Russia, this was found to be untrue” by the Supreme Court in 2012 when a judge ruled. found Berezovsky a “unreliable witness”.

The publisher said in recognition of the mistake he had agreed to make to the charity.

“HarperCollins and author apologizes that parts of the book were not as clear-cut as they would like and are pleased that they have now clarified what was written,” said the publisher.

Belton said in a statement that last year was “a war of attrition in which I and HarperCollins have been blown up in every corner of the globe”.

“All this time HarperCollins has strongly defended the book. I would not want a better or more bold publisher,” he said.

Abramovich’s spokesman said the changes that led to more people being removed and added were agreed. “We are pleased that HarperCollins and author apologized to Mr. Abramovich and agreed to amend the book,” he said.

The spokesman said Abramovich said earlier this year in his lawsuit that his goal was to dispel claims about the purchase and operations of Chelsea Football Club.

“Since the intent of the law has never been punitive, we have not asked for it to be destroyed.


Source link

Related Articles

Leave a Reply

Back to top button